۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

یاد آوری «برگ سیاه» ۱۳ آبان سال ۵۸، بعد از سی سال ۱۳ آبان را «سبز» خواهیم کرد

















سیزده آبان سی سال پیش را نباید از یاد برد، روزی که به سفارت امریکا توسط عده ای که دانشجوی خط امام اعلام شدند حمله شد و این اشتباه تاریخی، زخم بزرگی را بر چهره ایرانیان ایجاد کرد. روزی که به دستور مستقیم آیت الله خمینی به حریم قانونی سفارت یک کشور در اقدامی نادر در جهان حمله شد و با زیرکی تمام این اقدام، مردمی و خودجوش اعلام شد و باعث شد تا سالها دنیا با عینک بدبینی به ایرانیان داخل و خارج نگاه کنند. صبح روز 13 آبان سال 58، ساعت 10:30 صبح، عملیات از اطراف سفارت آغاز شد و بنابر اعلام منابع دولتی 400 دانشجو از چهار دانشگاه امیركبیر، تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف در حرکتی ظاهرا خودجوش درب سفارت را شکسته و عده ای نیز با عبور از بالای دیوارها، وارد حریم سفارت شدند و ساعت 15 همانروز با اعلام تسخیر نهایی ساختمان مرکزی، این خبر شگفت انگیز و تکان دهنده در خبرگزاریهای دنیا اعلام شد. تا ساعت 18 همانروز 3 بیانیه توسط این عده اعلام شد و 72 کارمند این سفارت خانه گروگان گرفته شدند. از نکات جالب این حرکت مثلا خود جوش مردمی به این نکته می توان اشاره کرد که 3 کارمند امریکایی سفارت که برای انجام اموری به وزارت خارجه ایران مراجعه کرده بودند، توسط مقامات دولتی دستگیر و تحویل دانشجویان می شوند! همچنین اگر چه وظیفه هر کشور میزبانی است که امنیت سفارتخانه ها و اتباع آنها را تأمین کند، اما حکومت وقت ایران نه تنها در این امر کوتاهی کرد، بلکه مهاجمین را به گاز اشک آور و حتی سلاح گرم تجهیز کرد و رسما در گروگانگیری ایفای نقش کرد!
در یكی از اولین بیانیه‏ها آمده است:
«
ما دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از موضع قاطعانه امام در مقابل آمریكای جنایتكار به منظور اعتراض به دسیسه‏های امپریالیستی و صهیونیستی، سفارت جاسوسی آمریكا در تهران را به تصرف درآوردیم تا اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانیم
بحث سر اتفاقات پشت پرده این حرکت بسیار است که در این بحث، فرصت صحبت در این مورد نیست. اتفاقی که به خمینی کمک کرد تا دولت بازرگان را سرنگون کند. روزی که شعار " مرگ بر امریکا" به نام مردم ایران نوشته شد و این توهم که امریکا دشمن و شیطان بزرگ است پایه ریزی شد. تحریکات خمینی که نمونه هایی از آن را در زیر بیان می کنم نتیجه داد و یکی از ننگین ترین اقدامات حکومت وی که ضربه جبران ناپذیری بر وجهه بین المللی ایرانی زد به پای مردم و دانشجویان ایران نوشته شود.
خمینی در آبان 58 : «ای جوان‌هایی كه در مقابل توپ و تانك رفتید از خواهرهایی كه جوانان خود را از دست داده‏اید... حفظ كنید خودتان را، نهضت خودتان را حفظ كنید ننشینید دیگران برای شما كار كنند، اینها برای شما كاری نمی‏كنند
همچنین وی طی پیامی در 12 آبان 58 در اعتراض به پذیرش شاه از سوی رژیم آمریكا اعلام كردند: «دانشگاهیان، دانش‏آموزان و طلاب علوم دینی با قدرت تمام مبارزه خود را علیه آمریكا گسترش دهند
مشکل خمینی با بازرگان با دسیسه کردن این اقدام ادامه یافت و توهماتی از قبیل خروج پول کشور از طریق سفارت امریکا و عدم توجه دولت بازرگان،جاسوسی، براندازی و جدایی دین از سیاست و توهم توطئه که همیشه با وی بود، امریکا را شیطان بزرگ معرفی کرد و با تکرار آن در هر موقعیتی، سعی کرد این مسأله را در ذهن مردم جا اندازد. دیدار بازرگان برژینسكی، مشاور امنیت ملی كاخ سفید ر جشن انقلاب الجزایر و صحبت یک ساعت و نیمه آن، باید آخرین مذاکره رسمی ایران و امریکا در این سطح، تا امروز باشد که خاری در چشم خمینی شد. هر چند این توهم خمینی بسیار زیرکانه بود وی که نگران بود مبادا بازرگان عامل جدایی دین از سیاست شود و نقش وی در حکومت ایران کم شود و از اردیبهشت همان سال تا روزهای قبل از 13 آبان بارها به آن اشاره کرده بود. در نهایت تمامی تلاشهای بازرگان را برای بازگرداندن آبروی رفته این اقدام از بین برد و دولت وی را برای بدست آوردن تمام قدرت به بهانه موقتی بودن و وابستگی به غرب زیر سوال برد.
یکی از ایرادهایی که خمینی و افراطیون وی بر بازرگان و کابینه اش وارد می ساختند این بود که کابینه وی از لیبرالهای تحصیل کرده غرب تشکیل شده بودند و لیبرال‏ها تضاد اصلی و عامل مهم مبارزه و انقلاب را استبداد داخلی و نه استعمار خارجی می‏دانستند و بازرگان به طور علنی اعلام كرد كه مایل است با آمریكا روابط حسنه‏ای داشته باشد، اما افراطیون طرفدار آیت اله خمینی برای او به صورت مشكلی درآمده بودند. ( نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی)
بهانه جاسوسی کردن سفارت امریکا به حمله به این سفارت و گروگان گیری انجامید و گفته شد دستگاه کاغذ خرد کن و حافظه های کامپیوتری ( سی سال پیش!) که امروز در هر اداره ای یافت می شود و وسایل رسانه ای، به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی جزو تجهیزات جاسوسی بوده است.
درنهایت سی سال از آن روزگار گذشته و عقاید بسیاری از مهاجمین آن روز، کاملا متفاوت شده است. دانشجویان امروز، با دانشجویان خط امام آن روز بسیار تفاوت دارند و روزگاریست که شعار "مرگ بر امریکا" یک شعار حکومتی شناخته می شود تا مردمی. گروگان گیری و اقدام تروریستی آن روز اگر چه چهره بین المللی ایرانیان را بسیار مخدوش کرد که حتی بر فعالیت و زندگی مهاجرین ایرانی بسیار تأثیر گذار بود، اما اتفاقات و تغییرات این روزها تا حدود بسیاری آن خاطرات بد را زدوده است. سبز اندیشی دانشجویان و جوانان امروزی و مبارزه برای دموکراسی و آزادی خواهی امروز، شباهتی با سی سال گذشته ندارد و باید اول به خود و بعد به دنیا این تغییر را ثابت کنیم. امروز بر خلاف سی سال پیش، نه تنها امریکا، بلکه دنیا، مردم ایران را خشونت طلب و دشمن امریکا نمی دانند، بلکه درک کرده اند که ایرانیان با متمدنانه ترین روشها به دنبال آزادی، دموکراسی و احقاق حقوق خود هستند.


۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

Dear Mr.Khazali, you are hearing my voice from occupied land of "IRAN", Heights of " Alborz"

The slogan of "not Gaza, not Lebanon,my soul sacrifice for Iran", wasn't teachings of global Arrogance which Ahmad Khatami thought and not outcry of racism which hurt feelings of Mehdi Khaz'ali. "not Gaza, not Lebanon,my soul sacrifice for Iran" was Iranian Unconscious loud that fanatic minds couldn't swing. It's roots relates to old complain that why shouldn't oil income spent for ourselves and it is sending for Hezbollah or Hamas however some similar words heard earlier too. Loud of peoples who cried for their "Neda", But murderer government requiem for a killed Egyptian veiled woman (Marva Al-Shoraibi). Freedom voice of son of Iran "Sohrab" were suffocated but they build epic for Palestinian youth. It is not a simple slogan, It's spite of a nation that mentions to this Persian proverb : " The light reserved for home, is forbidden for mosque".
I am asking you how that an Iranian girl would be terrorist if throw rock to Basij paramilitaries attackers , but a Hamas bombing that killing many innocents is looking for freedom!?
If you overslept before Qods day, you should wake up, because that day was an excuse for us to express our freedom rights, just like future 13 Aban (4 November).
My father thought me humanity before religiosity, I don't know what about you!? you heard our nationalist sounds and homeland protecting against your Islam So I hope you still don't influenced by your interrogator. I know it's not fair that many innocent kids burn in the fire of poverty and lack of facilities to our money spend for Hezbollah of Lebanon, an organization which established by Islamic government of Iran in that country.It's not fair that our children should put their saved money in Qods tills to send for Palestine.
Just show me one Islamic Arabic country of Persian Gulf at least, which there are more than 300 hundreds of Palestinians and Lebanese imigrants that participate in Qods day, Of course you couldn't!
It's not matter for me nor am interested to know that strip of Gaza for who's? Golan hights is for Arab or Jewish, today my hometown IRAN not even stuck in political and economical problems, but immersed! My brothers and sisters were tortured and martyr by a religious dictator and cries of freedom and their rights were strangled.
If your slamic believes and teachings is against " Republic of Iran" or "not Gaza, not Lebanon, my soul sacrifice for Iran", please find your problems elsewhere . . . !


Translation of this link : آقای خزعلی، صدای مرا از سرزمینهای اشغالی «ایران»، بلندیهای«البرز»می شنوید!

۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

تمام کشورهای همزبان و هم کیش فلسطین ، اثری از ایران می بینید؟


1.
Egypt (1945)
9.
Sudan (1956)
16.
Oman (1971)
2.
Iraq (1945)
10.
Morocco (1958)
17.
Qatar (1971)
3.
Jordan (1945)
11.
Tunisia (1958)
18.
Mauritania (1973)
4.
Lebanon (1945)
12.
Kuwait (1961)
19.
Somalia (1974)
5.
Saudi Arabia (1945)
13.
Algeria (1962)
20.
Palestine (1976)
6.
Syria (1945)
14.
Bahrain (1971)
21.
Djibouti (1977)
7.
Yemen (1945)
15.
U.A.E. (1971)
22.
Comoros (1993)

این نقشه کامل جهان عرب است. کشورهایی با دین و فرهنگ و زبان مشترک. اگر نیاز به مداخله بود، 22 کشور برای کمک به فلسطین کافی است . . . که در این بین ثروتمندانی چون عربستان و امارات و کویت دیده می شود.
جالب اینجاست اشاره ای هم به کشور کومر شده است!
منبع

۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

آقای خزعلی! صدای مرا از سرزمینهای اشغالی ایران، بلندیهای البرز می شنوید

بازی وبلاگی به دعوت شاتوت در جواب به دکتر مهدی خزعلی
دکتر مهدی خزعلی، در نامه ای به میرحسین موسوی با عنوان نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران! شعار جنبش سبز را که فریاد میهن پرستی سر می داد را به چالش کشید و ظاهرا غیرت اسلامی ایشان را به چوش آورد. غافل از اینکه این شعار نه از آموزه های استکبار جهانی بود که احمد خاتمی می پندارد و نه فریاد نژاد پرستی که خاطر مهدی خزعلی را آزرده است! «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» فریاد خود جوش مردم ایران بود که ذهن متحجر بسیاری تاب آن را ندارد و ریشه از گله ای دیرینه دارد که چرا باید دلارهای نفتی ما خرج خودمان نشود. داد مردمی که برای خون ندا یشان گریستند، اما دولت قاتل برای زن محجبه مصری مرثیه سرود، فریاد آزادی سهراب، پسر ایران زمین را خفه کردند تا برای جوان فلسطینی حماسه بسازند.
آقای خزعلی عزیز، این یک شعار نیست، این بغض فرو خورده ملتی است که می گوید " چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است." من از شما می پرسم چطور است که اگر دختر ایرانی سنگ در مقابل لباس شخصی مهاجم در دست بگیرد تروریست می شود، اما بمب گذار حماس که قطعا خون بی گناهانی را می ریزد، آزادی خواه؟!
اگر از قبل روز قدس خواب مانده اید، بیدار شوید که روز قدس برای ما بهانه بود که حرفمان را بزنیم، درست مثل سیزده آبانی که پیش روست. پدرم قبل دیانت، انسانیت به من آموخته است، شما را نمی دانم که فریاد میهن پرستی و حمایت از هموطن را ضد اسلامتان شنیده اید که امیدوارم همچنان تحت تأثیر بازجویتان نباشید. من می دانم روانیست کودکان معصوم روستای کشورمان در آتش نبود امکانات بسوزند تا پول نقت ما خرج حزب الله لبنان، سازمانی که توسط حکومت اسلامی در یک کشور دیگر تأسیس شده است، شود. حق نیست پول عیدی فرزندان ما در قلکهای «قدس» ریخته شود تا حماس پا بگیرد.
خونی که به ناحق در هر جای دنیا ریخته شود، خاطر انسان را مکدر می کند، اما لطفا برای لحظه ای عینک دینتان را بردارید تا متوجه شوید شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، درود بر اسراییل نیست، حرف این است که اول خودم و برادرم و کشورم.
سی سال حمایت مالی و جانی از برادرانتان در لبنان و فلسطین، سی سال از شکم فرزند زدن و بر سفره همسایه گذاشتن، کافیست. فقط یک کشور مسلمان عرب حاشیه خلیج فارس که خودشان دست کم دویست الی چهارصد هزار لبنانی و فلسطینی مهاجر دارند نشان من بدهید که در روز قدس راهپیمایی کرده باشند!
برای من نه اهمیتی ندارد و نه علاقه مندم که بدانم نوار غزه سهم کیست، بلندی های جولان عرب یا یهودی نشین باشد؛ امروز کشورم در بحران سیاسی و اقتصادی گیر نکرده، بلکه غوطه ور است! برادر و خواهرم توسط یک حکومت دیکتاتوری دینی شکنجه و شهید شدند و فریاد آزادی و احقاق حق خفه شد. اگر تعالیم اسلامی شما با شعار «جمهوری ایرانی»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» به خطر می افتد، مشکل را در جای دیگری جستجو کنید، راه سومی وجود ندارد . . .

۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

مقایسه عکس خامنه ای در سفر به چالوس و 10 روز بعد دیدار با رییس جمهور سنگال


برای بزرگنمایی تصاویر روی آنها کلیک کنید.
در پی شک و تردیدهایی که در مورد زمان دیدار رییس جمهور سنگال با خامنه ای رهبر ایران دارد، تصمیم گرفتم آخرین عکس ایشان که در سفر به چالوس و نوشهر به تاریخ 15 مهر انجام شد (تصاویر سمت راست)و عکسهایی که گفته می شود متعلق به ده روز بعد یعنی 25 مهر است (تصاویر سمت چپ)انجام دهم. تصاویر را می توانید از وبسایت رسمی رهبری دریافت کنید.
براشت شخصی بنده این است که با استناد به تاریخ ذکر شده دیدارها و عکسهای آن به فاصله 10 روز ریش ایشان بسیار بلندتر شده است. با توجه به میانگین رشد مو در روز، (بطور ميانگين سرعت رشد فقط نيم اينچ (1.3 سانتي متر) در ماه است.) این رشد در تصویر بیشتر از 4 میلیمتر به نظر می رسد. [منبع]
به طول موهای سبیل، طول بلندی ریش زیر چانه و روی گونه ها و حتی رنگ آنها دقت کنید، شما چه نتیجه ای می گیرید؟ آیا این تغییر و رشد در عرض ده روز طبیعی است؟

به عکس زیر که بازهم از وبسایت رسمی ایشان است توجه کنید :








۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

اولین مصاحبه ویدیویی میر حسین موسوی پس از انتخابات


۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

روزی که خدا پیابرانش موسی، عیسی و محمد را بازخواست کرد

در روایات مُتواتِر مَنقول است روزی حضرت حق، سه نَبی خویش را می خواند و ایشان را می فرماید : یکان یکان شما را مال و سرمایه ای دادم، آسمانی و بس عظیم. باشد با قوم خویش آن کنید که خوشایند باشد و راست باشید و حق برپا دارید و عاقبت ایشان را بخیر کنید. موسی کلیم الله قدم پیش نهاد بقصد پاسخ : آنچه حضرت بر ما بخشید را مالُ التجاره ای ساختم برای سوداگری. از یکان، دَهگان و دَهگان را صَدگان ساختیم. تجارت خاوَر و باختر را بدست گرفتیم و کسب و تجارت پیشه ساختیم. اکنون از تجارت رنگ تا سنگ، یَشم تا پَشم، نرم افزار تا جنگ افزار، پپسی تا پی سی (PC) از آن امت من است. امروز ما را ثروتی بس عظیم برآمده است که همه از همان سرمایه ساخته ایم. حضرت را نیک خوش آمد و مسرور گشت.
آنگاه عیسی پسر مریم گامی جلو نهاد و عرض کرد : بار خدایا! امتم را بهر آن سرمایه خواندم تا اندیشه کنند و فکر بیافرینند. دانشمندان پَروَراندیم و اتمها شکافتیم، دی اِن اِی یافتیم و علم و اندیشه ساختیم سخت عظیم. دریاها دَرنَوردیدیم و خشکیها را مُسخَرکردیم. سَماوات را پیمودیم تا اَختران را یکان یکان مَکشوف سازیم. وِِب راه انداخته و نوبلها اخذ کردیم! از دایناسور تا میکروپروسسور واکاویدیم و امروز از ماست، هرآنچه آموختنیست! مَلِک را وقت خوش آمد و امر فرمود عیسی و موسی و اُمَم ایشان راهی خُلد بَرین، بهشت موعود گردند. آنگاه محمد مُصطفی، ختم پیغامبران را خواند تا نقل حدیث ماوَقَع کند. سخت دلتنگ و اندوهگین، با سری پایین و روی برتافته گفت :
یا الله، هر آنچه مَر مَرا عطا فرمودی به علی دادم، او نیز به پسرانش حسن و حُسین داد. حسین به سَجاد و سجاد به باقر. از باقر باز هفت نسل طی شد تا به مهدی رسید. مهدی گفت من موعود و امام عصرم. مرا بایدست تا غایب شوم و شما منتظر که همانا عبادت است! هرچه بود برداشت و رفت و امت من نشسته اند و منتظر به شاید فرجش؛ او هم غیب شد و نیامد که نیامد که نیامد . . .

۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

وقتی پول نویسی بین المللی می شود!

تصویر فوق در فرودگاه تایلند گرفته شده است. به نوشته روی هزار تومانی دقت کنید.

۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

لینکهای اخبار سبز دانشگاههای ایران



 
Header Image from Bangbouh @ Flickr