۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

آقای خزعلی! صدای مرا از سرزمینهای اشغالی ایران، بلندیهای البرز می شنوید

بازی وبلاگی به دعوت شاتوت در جواب به دکتر مهدی خزعلی
دکتر مهدی خزعلی، در نامه ای به میرحسین موسوی با عنوان نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران! شعار جنبش سبز را که فریاد میهن پرستی سر می داد را به چالش کشید و ظاهرا غیرت اسلامی ایشان را به چوش آورد. غافل از اینکه این شعار نه از آموزه های استکبار جهانی بود که احمد خاتمی می پندارد و نه فریاد نژاد پرستی که خاطر مهدی خزعلی را آزرده است! «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» فریاد خود جوش مردم ایران بود که ذهن متحجر بسیاری تاب آن را ندارد و ریشه از گله ای دیرینه دارد که چرا باید دلارهای نفتی ما خرج خودمان نشود. داد مردمی که برای خون ندا یشان گریستند، اما دولت قاتل برای زن محجبه مصری مرثیه سرود، فریاد آزادی سهراب، پسر ایران زمین را خفه کردند تا برای جوان فلسطینی حماسه بسازند.
آقای خزعلی عزیز، این یک شعار نیست، این بغض فرو خورده ملتی است که می گوید " چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است." من از شما می پرسم چطور است که اگر دختر ایرانی سنگ در مقابل لباس شخصی مهاجم در دست بگیرد تروریست می شود، اما بمب گذار حماس که قطعا خون بی گناهانی را می ریزد، آزادی خواه؟!
اگر از قبل روز قدس خواب مانده اید، بیدار شوید که روز قدس برای ما بهانه بود که حرفمان را بزنیم، درست مثل سیزده آبانی که پیش روست. پدرم قبل دیانت، انسانیت به من آموخته است، شما را نمی دانم که فریاد میهن پرستی و حمایت از هموطن را ضد اسلامتان شنیده اید که امیدوارم همچنان تحت تأثیر بازجویتان نباشید. من می دانم روانیست کودکان معصوم روستای کشورمان در آتش نبود امکانات بسوزند تا پول نقت ما خرج حزب الله لبنان، سازمانی که توسط حکومت اسلامی در یک کشور دیگر تأسیس شده است، شود. حق نیست پول عیدی فرزندان ما در قلکهای «قدس» ریخته شود تا حماس پا بگیرد.
خونی که به ناحق در هر جای دنیا ریخته شود، خاطر انسان را مکدر می کند، اما لطفا برای لحظه ای عینک دینتان را بردارید تا متوجه شوید شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، درود بر اسراییل نیست، حرف این است که اول خودم و برادرم و کشورم.
سی سال حمایت مالی و جانی از برادرانتان در لبنان و فلسطین، سی سال از شکم فرزند زدن و بر سفره همسایه گذاشتن، کافیست. فقط یک کشور مسلمان عرب حاشیه خلیج فارس که خودشان دست کم دویست الی چهارصد هزار لبنانی و فلسطینی مهاجر دارند نشان من بدهید که در روز قدس راهپیمایی کرده باشند!
برای من نه اهمیتی ندارد و نه علاقه مندم که بدانم نوار غزه سهم کیست، بلندی های جولان عرب یا یهودی نشین باشد؛ امروز کشورم در بحران سیاسی و اقتصادی گیر نکرده، بلکه غوطه ور است! برادر و خواهرم توسط یک حکومت دیکتاتوری دینی شکنجه و شهید شدند و فریاد آزادی و احقاق حق خفه شد. اگر تعالیم اسلامی شما با شعار «جمهوری ایرانی»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» به خطر می افتد، مشکل را در جای دیگری جستجو کنید، راه سومی وجود ندارد . . .

11 نظرات:

ناشناس گفت...

آقای دکتر لای در نایستید
یا بفرمایید تو یا لطفا برید بیرون

به عبارت دیگر

شتر سورای دولا دولا نمی شود

یکی به نعل و یکی به میخ مال چند سال پیشه شما مثل اینکه از قافله جامانده اید

شبح گفت...

دوست عزیز قلم شیوایی دارید و به درستی از شعار نه غزه نه لبنان... اعاده ی حیثیت کردید. به درستی این تنها بغض فروخفته ی ملتی بود که سی سال بر سفره ی رنگین همسایه که با پول نفتشان ملون شده حسرت خوردند و دم نزدند.
پاینده باشید

ناشناس گفت...

آقا دمت گرم من هم طی نظری حدودا حمین مسائل رو به این دکتر به ظاهر دموکراسی دوست اعلام کردم ولی خون پدر در رگهایش است

Unknown گفت...

با سلام ، فقط می‌‌خواستم بگوییم که تا چه حد از تک تک کلمات که خوندم لذت بردم . زنده و پاینده باشید

ناشناس گفت...

kamelan ba shoma movafegh hastam harf shoma harf tamame iranian fahim ast movafagh bashid

ناشناس گفت...

سلام
بسیار زیبا بود. روی تک تک کلمات فکر شده بود.
زنده باد اندیشه

ناشناس گفت...

ملت ایران نه نژاد پرست بوده، نه هست و نه خواهد بود. به باور من این متحجران هذیان گوی معنی ایرانی بودن را درک نکرده اند. آنان پندار نیک را در چاه جمکران می جویند، گفتار نیک را در لابلای حدیث و آیه های من درآوردی و بی استناد جستجو می کنند و کردار نیک را در جانبداری از گروه هایی چون حزب الله و حماس، که در سرکوب هموطنان خود در لبنان و غزه فرامین این متحجران را غیر انسانی تر از خود آنان در کشورمان به اجرا در می آورند، می پندارند. چو ایران نباشد تن کس مباد بدین بوم و بر زنده یک کس مباد.

ناشناس گفت...

بسیار شیوا بود .
ممنون

ناشناس گفت...

ممنون. بسیار عالی بود. پیروز باشید.

ناشناس گفت...

نه دوستان خوب فكر كنيد به نظر من شعار نه غزه نه لبنان را كودتاچيان براي جدا كردن طيف مذهبي از جنبش سبز است. اين شعار درست نيست ، كشورهاي عربي را بر عليه ما تخريك مي كند و صد البته اگر آنها بخواهند به ما دوباره حمله كنند،غرب از آنها حمايت خواهد كرد. و اما در رابطه با پول هايي كه حكومت ما به اين كشورها مي دهد كه من با شما هم عقيده هستم. چراغي كه به خانه روا است به مسجد حرام است . مردم حق دارند در مورد پول نفتشان تصميم بگيرند. پول نفت را دولت بايد به مردم بدهد نه به كشورهاي خارجي و اگر كسي خواست به اين كشورها كمك كند،دولت شماره حساب بدهد مردم داوطلبانه كمك كنند. هر كس خواست كمك كند هر كس نخواست كمك نكند. يعني اين طور نباشد كه دولت مستقيم پول نفت را به آنها بدهد. مسئله ديگر دشمني اين كشورها با ماست. علتش سياست سركوب سني ها توسط حاكميت در كشور ماست كه با روند گسترش دموكراسي و ارتقاي موقعيت سني ها در كشور رابطه ما با اين كشورها به خودي خود بهبود مي يابد. اگر دقت كنيد رابطه اين كشورها در زمان رياست جمهوري آقاي خاتمي با ما خوب بود . حمايت از فلسطين نبايد منتفي شود بلكه بايد اصلاح شود. كساني كه به نام حمايت از فلسطين ، مردم را تخت فشار قرار مي دهند خود از ايادي صهيونيسم هستند.

ناشناس گفت...

اصول اولیه دموکراسی میگوید هر انسانی با هر عفیده،مسلک ،راه و روش زندگی و مذهبی میتواند بطور آزادانه فکر کند،عمل کند،حرف بزند،هر کاری که دوست دارد انجام بدهد وبه هرمدلی دوست دارد زندگی کند اما.... اما خیلی مهم است توجه کنید، اما این آزادی نباید و نباید آزادی کس دیگری را از بین ببرد و یا حق دیگری راضایع کند. من به عنوان انسان بخواهم خارج از مسایل سیاسی و دینی همدردی بکنم اول برای خودم و مردم مملکت خودم میکنم ودوم برای مردم بیچاره دارفور در سودان که روزی 50000 انسان بیگناه هر روز کشته میشوند، نه برای غزه و لبنان.

 
Header Image from Bangbouh @ Flickr