۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

بمباران پالایشگاه آبادان، فتنه ای از خامنه ای برای تضعیف دولت بنی صدر (حسین بروجردی)



یکی از خیانتهای آقای خامنه ای به ایران همین است که وقتی نیروهای عراق به ایران حمله می کنند، اولین هدفشان از کار انداختن پالایشگاه آبادان بود. آنها می آیند و تأسیسات پالایشگاه را می زنند که به دلیل استحکامات آسیب جدی نمی بیند. تیمسار ریاحی یکی از افسران ارتش ایران در نیروهای ناظر صلح در ویتنام بود و به دلیل مطلع بودن از فنون نظامی و آموزشی در مقایسه با پاسداران خامنه ای، تجربه زیادی داشت، دستور داد مازوت همراه با نفت سیاه و قیر و لاستیکهای مستعمل را در اطراف پالایشگاه آتش بزنند بطوری که از چند صد کیلومتری حتی از بصره قابل مشاهده باشد تا اینطور تصور شود که عراقی ها پالایشگاه را زده اند. درحالی که پالایشگاه به کار خود ادامه می داد.

گزارش را به فرمانده کل قوا که آن زمان آقای بنی صدر بود دادند. هنگامی که او به خمینی گزارش می دهد، خامنه ای هم حضور داشته، چند روز بعد خامنه ای در نماز جمعه می گوید :

"دشمن در چه فکریه؟ ما هیچ صدمه ندیدیم، نیروهای متجاوز عراقی هیچ کاری نتوانستند بکنند و پالایشگاه با قدرت به کار خود ادامه می دهد!"

وقتی این حرفها از رادیو پخش شد، ما گفتیم این [...] گاف داد! در واقع خامنه ای با این حرکت چراغ سبز به عراقی ها داد و نیروهای آنها که فهمیده بودند پالایشگاه سالم مانده، روز شنبه با تمام توان پالایشگاه را کوبیدند و از کار انداختند. این یکی از خیانتهای آقای خامنه ای رهبر فعلی ایران است . . .

چوبینه در جای دیگری از کتاب خود به چگونگی تضعیف دولت بازرگان توسط هاشمی رفسنجانی به کمک سپاه پاسداران اشاره می کند.


منبع : کتاب پشت پرده های انقلاب اسلامی، اعترافات حسین بروجردی، به کوشش بهرام چوبینه.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

دقیقا, من حرف شما را تایید میکنم, چون آن زمان برادر من گروهبان ارتش بود و یک روز عصبانی به منزل آمد و به زمین و زمان فحش میداد که کی به اینها گفته تو کسایل نظامی دخالت کنند و گفت که این ملای احمق پالایشگاه را با این جمله نابود کرد و گفت که چه کلکی به عراقیها زده بودند.(با دود و آتش قلابی)

 
Header Image from Bangbouh @ Flickr