۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

گناه مادر سرطانی من چیست که از تحریم ایران زجر بکشد؟


می گویند تحریم ایران برای تحت فشار قرار دادن حکومت است، اما همه می دانند در این میان مردم، یعنی اکثریت بی گناه هستند که زجر خواهند کشید که متأسفانه این مسأله را هیچ یک از طرفین نمی خواهند درک کنند.

من نمی دانم گناه مادر سرطانی من چیست که باید از دارو و تجهیزات درمانی محروم باشد تا حکومت ایران به قول خود به انرژی هسته ای دست پیدا کند. مادر پنجاه و پنج ساله من سمبل یک مادر فداکار شرقی است، مثل تمام مادران دنیا عزیز و دوست داشتنی که امروز درد جانکاه سرطان به جانش افتاده است. تصویر کردن مادری که سه فرزند فوق لیسانس تقدیم جامعه ایران کرده برای ما ایرانیها سخت نیست. مادر من نه لاییک است، نه مسلمان تروریست، نه جنگ افروز است، نه نوبل صلح برنده شده، یک زن معمولی ایرانی، یک مادر ویک بیمار بی گناه محتاج درمان است.

من جواب این سؤال را که چرا باید ددمنشان صحیح و سالم باشند و مادر پاک من از این درد رنج بکشد را به خدا واگذار می کنم، اما اینکه چرا باید مانند بسیاری دیگر از درمان محروم باشد را نمی فهمم و به پای یک حکومت خودخواه و ظالم و سیاست کثیف دنیا که تنها به فکر منافع خود هستند می نویسم.

طبعا انتظاری از حکومتی که در روز روشن مردمش را وحشیانه سرکوب می کند ندارم، اما برای من طنز تلخی شده که مرد برنده جایزه صلح نوبل راه دسترسی به تجهیز درمانی را بسته است!

داروی درمانی که تازه باید در انتظار نوبت ماند و قیمت آن تا آمپولی یک میلیون تومان می رسد به کنار، تازه داروخانه دولت اسلامی ما برای تحویل دارو اول سر بی مو شده مادرم را چک می کند که مبادا بیمار واضح الحال دروغ بگوید!

دستگاه پرتو درمانی مناسبی هم که به کمک قاچاق به طریقی وارد شده بود هم تا اطلاع نامعلوم ثانوی خراب است (عکسها ) و مادر من و باقی بیماران باید تا زمان نامشخصی صبر کنند. صبر مادر من زیاد است، عذاب می کشد و تنها لب می گزد، اما افسوس که ریشه های خرچنگ سرطان صبر و تحریم نمی فهمند و هر لحظه در جان گوهر زندگی من پخش می شوند.

برای توضیح بیشتر و اطمینان کج عقلانی که می گویند، تحریم بر ما اثر ندارد و حاکمان ولایات بالانشین دنیا که تنها نگران بمب اتم حکومت ایران هستند و نه بیشتر! عرض می کنم که برای از بین بردن ریشه های غده سرطان، از روش پرتو درمانی استفاده می شود که نوع پیشرفته و مناسب آن دستگاه شتاب دهنده Co-60 (کبالت 60) می باشد که تنها نمونه ان در ایران به دلیل همین تحریم کار نمی کند. نمونه های قدیمی دستگاه که برای جمعیت سرطانی ایران هیچ است هم علیرغم عوارض جانبی بسیار زیاد، پاسخگوی درمان برخی سرطانها نیست.


11 نظرات:

Behzad گفت...

بسيار دردناك، عمق فاجعه انسان را از تكلم وا مى دارد، متاسفانه مردم بى گناه هميشه در آتش جاه طلبى قدرتمندان مى سوزند، و حال آنكه پاك ترين انسان روى زمين اينگونه در حال پر پر شدن است... اميدوارم شفا پيدا كنند

ناشناس گفت...

مادر شما و من بايد سفره ابوالفرض و آش نظرى و اين خرافات بازى براى اعراب ١٤٠٠ سال پيش را انجام ندهد و به خيابانها بريزد به همراه جوانان كه اين بازمانده اعراب وحشى را از ايران بيرون كند تا ايران مانند همه كشورهاى جهان در آزادى و صلح زندگى كند, تا آن زمان طبيعى است كه جهان از آخوند اتمى كه به مردم خودش هم رحم نميكند تا چه رسد به آنها, خواهند ترسيدִ

ناشناس گفت...

Dear sir/madam.
I dont know whether your mother receives her radiotherapy in a private clinic but Cobalt-60 is an old machine and not a modern one. If you seek other radiotherapy departments in Imam hospital or perhaps shariati hospital, they might be able to help you. They have probably more of these machines.

ناشناس گفت...

با خوندن ابن متن گریه کردم. پدر منم سرطانی هستند. این مطلب رو من خیلی تاثیر گذاشت چرا که ما هم کمابیش از مسائلی مرتبط با این مسئله تو درمان پدرم مواجه می شیم.

ناشناس گفت...

هر که در این بزم مقرب تر است * جام بلا بیشترش می دهند

ناشناس گفت...

خیلی دردناک بود برای ایشان و همه بیماران دعا می کنیم

ناشناس گفت...

dear blogger
i am afraid your information about the methodology of radiotherapy is not very vast and i suppose what you mentioned in the text about CO-60 neutron accelerator is the information you received from the technicians or nurses in the hospital but have to tell you honestly that this technically does not exist.
with my deepest sorrow have to inform you that the technicians have made a nasty joke on you and instead of behaving honest and confessing to their lack of ability to re-activate the device they simply made an easy way out. besides the international sanctions against Iran have been till now very soft and never included ANY kind of medication and drug. that the IR government prefers to pay 400 million to hamas and hizballah terrorists instead of buying the necessary equipment or materials for hospitals is another story that I would prefer to enter into.

ناشناس گفت...

دكتر فرهاد سمیعی، متخصص رادیوتراپیك انكولوژی

مؤسسه پرتو پزشكی نوین، تلفن: 88086783

خردیار گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
خردیار گفت...

از تمامی دوستان بابت اظهار نظر و لطف ممنونم، خوشبختانه توان مالی برای درمان بقدر کفایت وجود دارد، من دلم بیشتر برای بیماران فقیری می سوزد که در این راه قربانی هستند.
ضمنا من مشکلی برای نبود دارو عرض نکردم، هرچند بسیار گران و نوبتی است، و تحویل آن با تحقیر بیمار در داروخانه (چک کردن سر بی موی بیمار) انجام می شود. مشکل نبود تجهییز مناسب پرتو درمانی است. من اطلاعات پزشکی اصلا ندارم و دستگاه شتابدهنده کبالت 60 را از مسوولین بیمارستان امام حسین پرسیده ام، یک دستگاه بسیار قدیمی با عوارض جانبی بسیار زیاد که برای بسیاری سرطانها هم جوابگو نیست وجود دارد و متاسفانه چون وابسته به سازمان انرژی هسته ای ایران است، ورود هر قطعه ای از آن به ایران مشمول تحریم و ممنوع است.

ناشناس گفت...

لطفا بهانه نگيريد. هنوز تحريم ها شروع نشده. اين ترفند جمهوري اسلامي است. جمهوري اسلامي بايد ريشه کن شود تا گسترش بيرويه سرطان در ايران جلوگيري شود. چگونه ميلياردها دلار پول نفت ايران هزينه لبنان و عربها مي شود کسي اعتراض نمي کند؟ تحريم بايد صورت بپذيرد

 
Header Image from Bangbouh @ Flickr