۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

لوگوی بالاترین چگونه تغییر می کند؟ + لوگوی چهارشنبه سوری

پیشنهاد تغییر لوگوی بالاترین، با مناسبتهای خاص، طرحی بود که ماهها پیش از جانب من به مدیریت بالاترین ارائه شد که بلافاصله پذیرفته و پس از رایزنی مناسبتهایی برای آن در نظر گرفته شد. بر خلاف میل باطنی ام، هیجان بی دلیل امروز بالاترین برای تغییر آن به مناسبت چهارشنبه سوری، من را وادار کرد بدون اجازه مدیریت محترم سایت توضیحاتی در این خصوص بدهم.
مشغله اداره سایتی مثل بالاترین، بدون مرکز تأمین مالی قابل توجه، حملات هکری، مشکلات امنیتی، نبود نیروی انسانی کافی و . . . مسلما کاریست که از عهده هر کسی بر نمی آید، که توضیحات فنی تر در این خصوص باید از سوی مدیریت محترم آن ارائه شود، اما برنامه پیشنهادی تغییر لوگو، مشابه سایت گوگل، چیزی نبوده که از ابتدا در برنامه قرار داشته باشد به همین دلیل برای تغییر آن نیاز به Coding مجدد بوده و حتی در ابتدا می بایستی برای مدتی کوتاه سایت از دسترس خارج می شد. با زحمات پیگیر آقای یحیی نژاد این تغییر اکنون بصورت دستی انجام شده که طبق گفته ایشان بزودی این مسأله حل خواهد شد. من معمولا لوگوها را 1 روز قبل از تاریخ مورد نظر خدمت ایشان برای بارگزاری ارسال می کنم. با توجه به مشکلات شخصی خودم از جمله برنامه ای که برای مهاجرت داشتم، روزهایی مثل تولد حضرت محمد را از دست دادیم، علاوه بر این با توجه به سعی در موضع بیطرفانه خود سایت، اکثرا ناچار به طراحیهایی هستیم که جانبدارانه نباشد. بطور مثال لوگوی 22 بهمنی که رنگ سبز در طرح اولیه آن بود که بعد حذف شد. علاوه بر این مشکلاتی از قبیل فضای کم برای طراحی، تیم یک نفره! و مشکلات اینترنتی در روزهای حساس را باید در کنار مشکلات بسیار مدیریت بالاترین قرار داد. بنابراین شاید مقایسه با تغییر لوگوی گوگل، با امکاناتی که هم می دانیم نباشد به هر حال در وب فارسی اقدام نو و خلاقانه ای است که تقریبا برای اولین بار انجام می شود.
ضمن اینکه فراموش نکنیم طفل 3 ساله و اندی بالاترین روز به روز در حال رشد است و بایست از مدیریت آن قدردان بود که با تمام تلاش، پیشنهادهای سازنده را با کمال میل می پذیرد. بزودی لوگوهای بالاترین منتشر شده یا نشده در سال گذشته را در همین مکان قرار خواهم داد.



2 نظرات:

saeed گفت...

سلام..
دوست طراح عزیز امکان داره به بنده یک ایمیل بزنین تا در مورد قضیه ازتون سوالاتی بپرسم..
با تشکر

خردیار گفت...

آقای سعید این ایمیل من برای تماس است : balazioon@gmail.com

 
Header Image from Bangbouh @ Flickr