۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

موقعیتهای شغلی تقدیم به بسیج، بذرپاش ها در راه هستند

نبرد اقلیت حاکم بر اکثریت مردم همچنان ادامه دارد. در کنار دستگیریهای گسترده، ارعاب و بی اخلاقی وسیعی که پس از تقلب اعمال شده است، علاوه بر قشر گسترده ای از مردم که تا پیش از این از حکومت دلزده و رویگردان بودند، بسیاری از طرفداران احمدی نژاد و مقام ولایت فقیه نیز دل زدگی شدیدی از انتخاب خود پیدا کرده اند. برای حفظ حکومت سست بنیاد احمدی نژاد، پاک سای های گسترده ای در مقامهای ریز و درشت اجرایی و غیر اجرایی، دولتی و نیمه دولتی صورت گرفته است. عده بسیاری یا برکنار، یا مجبور به استعفا شده اند و تعدادی نیز با مشاهده آنچه در جریان و پس ار انتخابات روی داد، شخصا کنار می روند و هر روز بیشتر از دیروز به مردم می پیوندد. این مساله قحط الرجال را در حکومت ایجاد خواهد کرد که اکنون نمونه بارز آن را در جامعه هنری می بینیم. افرادی که ذاتا سیاسی نیستند، اما همراهی آنها با مردم را بیش از پیش می توان دید. از هنرمندانی که دیگر در صفحه سیمای دروغگو دیده نمی شوند تا فیلمسازانی که قریب به یقین مهمترین رخداد سینمایی سال، یعنی جشنواره فجر را تحریم خواهند کرد. بیش از صد کاریکاتوریستی که برای مردم می کشند و دوسالانه بین المللی تهران را تحریم کردند. هنرمندان موسیقی که گل سر سبدشان نشان داد کاملا با مردم است.

ادامه این روند قطعا دولت محبوب آقای خامنه ای را بیش از پیش در تنگنا قرار خواهد داد. وقتی مدیری همچون صفایی فراهانی، تحصیل کرده ای همچون جلایی پور در بند است و کابینه مملو از وزیران کوتاه قامت فاقد سابقه و سواد لازم است، این ضعف نمایان تر خواهد شد. وقتی نگاهی به افرادی همچون بهبهانی و کامران دانشجو گرفته تا پایین دستی های وزارتخانه ها و سازمانها و حتی فرمانداری ها و شوراها بیاندازیم خواهیم دید روز به روز افرادی مشابه بذر پاش بیشتر خواهند شد.

دولنی که مشروعیت خارجی ندارد همانطوری که می بینیم با دادن امتیازهای مختلف سعی می کند حداقل به خیال خود چند کشور را متحد خود سازد. اتفاقی که قطعا در بعد داخلی نیز رخ می دهد. اولین قدم همراهی با دولت کودتا زیرپا گذاشتن شرف و انسانیت و دیانت است. کاری که از خرده بسیجی های چماق بدست روز مزد تا دانه درشتهای کودتاچی انجام دادند تا بلکه در ازای آن به نوایی برسند. برای بسیجیان از حذف خدمت سربازی تا ورود به دانشگاه وگرفته تا رسیدن به مشاغل مهم در نظر گرفته شده است که نمونه بارز آن مهندسی صنایع متولد 1359 ، آقای بذر پاش است. کسی که با معدل زیر 14 و با چهار ترم تاخیر مدرک خود را از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نمود، عضو فعال چفیه به گردن بسیج این دانشگاه بود که در درگیری سال 1380 این دانشگاه نقش عمده ای داشت و امروز علاوه بر روزنامه وطن امروز، یکی از دو قطب خودرو سازی ایران را در دست دارد.

قطعا همانگونه که امتیازات خارجی به کشورهایی نظیر روسیه و نزوئلا و لبنان و غیره داده می شود، سهم داخلی آن از آن بسیجیانی خواهد بود که هزینه آنچه زیر پا گذاشته و فروخته اند را از حکومت احمدی نژاد دریافت می کنند تا بلکه در این قحط الرجال خود خواسته آقای خامنه ای اطرافیانی باشند.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

تا ما هستیم نمی گذاریم عده ای خار و خاشاک خون شهیدانی که برای این مملکت ریخته شده به هدر بدهند پس آرزوی خود را به گور خواهید برد ای به استلاح هنرمند که هم خودت را فروختی و هم خانواده ات را مانند دیگران که رفتن و خودشان را برای ایران از خارج جر می دهند خودت را جر بده شاید بتوانی خودت را ارزاع کنی جایی برای شما خائنین وطن فروش در ایران نیست

 
Header Image from Bangbouh @ Flickr