۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

آقای خامنه ای، خطر! ماه مهر، کابوس شما شروع شد


نه تنها روزگار خوشی که کودتاچیان برای خود تصور می کردند آغازنشد بلکه هر روز فشار مردم ایران بر حاکمیت نا مشروع بیشتر از پیش می شود. سه ماهی که از دزدیدن رای مردم گذشت نه تنها آتش خشم آنها خاموش نشد، بلکه با سرکوبهای وحشیانه و دستگیری و تجاوز و فحاشی و آنچه که امروز بر همه دنیا عیان شده است، شعله ور تر شده است. دستاورد موج سبز مردم از شبهای قدری که دولت کودتاچی را ترساند و به هر طریقی آن را به سبک هر سال برگزار نکردند تا نماز روز قدس و حضور حماسی مردم آزاد اندیش ایران بود. روزی که بار دیگر سبزی بر اقلیت سیاه خود نمایاند و نشان دادند غزه و لبنان در برابر وطنمان دیگر اهمیتی ندارند. آخرین برگ زرد دولت کودتا و ولایت نامشروع حکایت مضحک عید فطر بود که خامنه ای یک تنه مقابل تمامی مراجع ایستاد و عید حامیان قلیل خود را از عید مسلمانان ایران جدا کرد.

اکنون بعد از سه ماه که از 22 خرداد گذشته است و هر روز ضربه ای بر پیکره بی ریشه حاکمیت وارد شده است، آنچه که از آن می ترسیدند، یعنی بازگشت دانشجویان به دانشگاهها فرا رسده است. آقای خامنه ای بارها به بیانهای گوناگون ترس خود را از دانشگاه و دانشجویان نشان داده است، اما از امروز این کابوس شروع شد. دانشگاهی که یکی از مهمترین مراکز فعالیت علیه حکومت شاهنشاهی بود، امروز خواب ولی فقیه را مشوش کرده است. با توجه به آنچه که تاکنون رخ داده است، تک تک دانشگاه های تهران و شهرستانها آبستن حوادث و اتفاقاتی مهم خواهند بود. جو دانشگاه های امروز که نسل سومیهای پرشور آنرا پر کرده اند با سالهای پیش کاملا متفاوت است. همین هایی که مادران خود را آگاه کردند و دست پدران خود را گرفتند و به خیابانها آوردند، قطعا اساتید را نیز با خود همراه خواهند ساخت. شبهای خوابگاه بحث اتفاقات اخیر و اقدامات بعدی داغ خواهد بود و سر کلاسها همین موضوعات به چالش کشیده خواهد شد و همین متولدین سالهای بعد از انقلاب که پیشرو تمامی اعتراضات بودند آسودگی را حتی از خواب رهبر ایران خواهند دزدید

هرچند موج گسترده ستاره دار کردن دانشجویان به دانشگاه آزاد هم کشیده شده است و به نظر می رسد بسیج دانشگاه ها به طرق مختلف تقویت شوند. اساتیدی مثل خود احمدی نژاد و کامران دانشجو حضور پر رنگ تری در دانشگاهها داشته باشند و خطر پاکسازی دانشگاه ها بیشتر احساس می شود. اما کنترل محیط دانشگاهی به آسانی کوچه و خیابان نیست. حضور چماق بدستان و افراد مسلح هرچند در محیط دانشگاهی ممنوع است، اما حکومت بارها با چماق بدستان در دانشگاه ها و خوابگاه خلاف آنرا ثابت کرده است که نمونه بارز آن واقعه 18 تیر بود. اما نیروی تفکر و اندیشه دانشجویان در دانشگاهها هرگز کنترل و متوقف نخواهد شد.


2 نظرات:

سوران حیاتی گفت...

سلام
از خواندن مطالب وبلاگتان خوشحال شدم،خوشحال می شوم که سری به وبلاگ من هم بزنید و اگر تمایل داشتید تبادل لینک کنیم؛منتظر دیدگاهتان هستم.

reza گفت...

یک فرمانده سپاه پاسداران : سبزها در راهپیمایی روز قدس تهران 2 میلیون نفر بودند اما یا ساواکی اند یا مجاهد خلق

به نظرشما این نظام حق داشتن بمب اتم رادارد؟؟؟

 
Header Image from Bangbouh @ Flickr