۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

آیا قالیباف کارت حُـکمی است که از آستین خامنه ای بیرون می آید؟

چندماه پیش که بحث کاندید شدن مهرهای سیاسی برای دهمین دوره ریاست جمهوری داغ بود، بحث قالیباف مطرح شد و در حالیکه بحث بر سر موضع سیاسی وی بالا گرفته بود، کنار کشید تا علامتهای سوال در مورد دیدگاه نظامی، اصولگرا بودن و ... پاک شود. موضع گیری نسبی وی مقابل احمدی نژاد پس از تصدی پست شهرداری تهران، تا حدودی دل اکثریت مخالف احمدی نژاد را بدست آورده بود و هرگز دلیل کنار کشیدن وی در حالیکه قطعا شانسی بیشتر از محسن رضایی داشت مشخص نشد.
عدم موضع گیری واضح قالیباف مثل بسیاری از رجال سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی، نسب فامیلی با سید علی خامنه ای، نشان از وضع Stand-By وی دارد. ضمن اینکه وی از سپاهیان سالهای نه چندان دور بوده و یک سپاهی مثل محسن رضایی و سردار صفوی، قائدتا وابستگی عمیقی به ولایت فقیه دارد و توان ایستادن در مقابل رهبری را ندارد. انتشار این فایل صوتی مربوط به چند ماه پیش در شرایط کنونی و موضع گیری شدید وی در مورد اطرافیان احمدی نژاد، نشان از ورود او به کارزار دارد.
به نظر می رسد در این بازی حُکم، سید علی خامنه ای قالیباف را به عنوان کارتی در آستین دارد تا آن را در صورت تصمیم برای قربانی کردن احمدی نژاد، که رسما عروسک خیمه شب بازی در دستان جناح اقتدارگرا و مهره نمایشی کودتاست، رو کند. مهره ای که تا حدودی دل مخالفان احمدی نژاد را در دست داشت ولی ادبیات او هیچ تفاوتی با رییس جمهور دولت نهم ندارد!
در بازی ای که جناح کودتا علیرغم برخورداری از قدرت فراوان و مسلح بودن در برابر مردم چند اشتباه بزرگ مرتکب شد و بوی درگیریهای داخلی به مشام می رسد و عملا سیاست مشت آهنین جواب نداده، هنوز در به در به دنبال راه های گریزی می گردند که شاید قربانی کردن احمدی نژاد و نقش قالیباف یکی از انها باشد!


0 نظرات:

 
Header Image from Bangbouh @ Flickr