۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

اوهوی خامنه ای، آقای خدا، مرتیکه ا.ن... با این تیترها بر پشت بالاترین خنجر نزنیم

بدون مقدمه این تیترها را برای مثال با هم مقایسه می کنم :
خدا سهراب را رحمت کند _________________ آقای خدا سهراب را رحمت کن، حالیت شد؟
حضور زنان در مبارزه مدنی قابل تحسین است _______دم شما دُخی ها و دافی ها گرم، مَردین بخدا!
نقش خامنه ای در کودتای اخیر ______________ اوهوی خامنه ای مرگ بر تو(تمام مطلب)

جای تردید نیست که تیترهای سمت چپ بیشتر جلب توجه می کند. هیجان توأم با عصبانیت و غمی که به طور طبیعی این روزها بر مردم حاکم شده، نمود مشخصی در یکی از مهمترین منابع لینکهای خبری فارسی، یعنی بالاترین پیدا کرده است. دوستی در اینجا خواسته بود تا لینکهای یک خطی، حاوی یک شعار حماسی و ناقض قوانین ممنوع شود، پیشنهادی خوب اما غیر منطقیست تصور کنید توقع داشته باشیم مدیر بالاترین با نوشتن الگوریتمیهای لینکهای توهین آمیز و تکراری و نقض کپی رایت و . . . را شناسایی و بطور خودکار منفی بدهد پس چه نیازی به حضور اعضا و اختیارشان برای رده بندی لینکها بود؟
فراموش نکنیم در حال حاضر بالاترین یک لینکدونی ساده نیست بلکه یک مرجع خبری برای بسیاری از ایرانیان داخل و خارج و حتی دیده ایم برای برخی خبری گزاریهاست! با تیترها توهین به مخالف و مطالب لمپنی،نه تنها بعد از مدتی نوعی دلزدگی بین مردم ایجاد می کنیم، بلکه به یک شریعتمداری یا رجا نیوز مخالف کودتا تبدیل خواهیم شد.
یکی از تنها تریبونهای بدون سانسوری را که در اختیار داریم با دست خود زرد و مملو از اخبار دروغین نکنیم تا کودتاچی دیگر تلاشی برای هک کردنش نکند. شاید وقتی من جلو مونیتور یک شعار آبدار علیه دیکتاتور میبینم موج هیجانی مرا وادار به رای مثبت کند، اما تصور کنید ما باید با مطالب صحیح و اخبار موثق، چشمهای بسته ای را باز کنیم و مغزهای شسته شده ای را روشن کنیم.
یک ذوب شده در ولایت مطلقه فقیه و کسی که پشت سید علی خامنه ای نماز می خواند، با دیدن و خواندن حقیقت و مطلب دور از توهین مسلما مغز شسته شده اش تحریک می شود و تعصب آمیخته با تحجرش را حتی برای لحظه ای کنار خواهد گذاشت.

2 نظرات:

ناشناس گفت...

با سلام
من هم با شما موافقم .دراین مدت کمی که در بالاترین می توانم وارد شوم این مسئله مرا رنج می دهد که جرا این سایت می تواند یک سایت معتبر و محلی برای دست یابی به اخباری که درایران سانسور می شود به این روز در آمده است .ظاهرا این مسئله بر می گردد به مشکل فرهنگی ما ایرانیها.در واقع همه ما یک نوع شریعتمداری هستیم بمحظ اینکه جائی برای ابراز وجود پیدا می کنیم عقده های خود را در آن باز می کنیم
صبا روزنامه نگار سرگردان

ناشناس گفت...

من هم موافقم اين طوري تاثيرش هم بيشتره. مرسي از نكته .
سبز باشيد.سبز جاويدان

 
Header Image from Bangbouh @ Flickr